Novi Kneževac – Punoletstvo festivala „Tisin cvet“
Koncert Megumi Tešima –Kalman, Hilde Švan, obe profesorke na Akademiji umetnosti u Novom Sadu i Milene Radović profesorke violončela u Senti. Petar Terzić govorio o Aleksandru S.Vujiću osnivaču i umetničkom direktoru Festivala. Pet godina od smrti Vujića i 18 godina postojanja festivala.
U organizaciji Narodne biblioteke „Branislav Nušić“ iz Novog Kneževca održava se 18. po redu Festival kamerne muzike „Tisin cvet“ koji je počeo u petak, 2. septembra.
Prve večeri mnogobrojni posetioci su slušali Megumi Tešima – Kalman na violini, Milenu Radović na violončelu i Hildu Švan na klaviru.
Umetnički direktor Festivala je Svetozar Vujić Borski. Pokrovitelj je opština Novi Kneževac, uz sufinansiranje Pokrajinskog sekretarijata za kulturu, javno informisanje i odnose sa verskim zajednicama Vlade AP Vojvodine.
Festival je otvorio Petar Terzić iz Sente, kulturni pregalac i lični prijatelj Aleksandra S. Vujuća koji je 13 godina bio umetnički direktor Festivala i podsetio da je prvi Festval održan 2005. godine. – Ovo je peta godina koja se odvija bez jednog od osnivača „Tisinog cveta“ koji nas je napstio i njegov duh lebdi nad nama. Aleksandar S. Vujić je Senćanin i njegovi meštani su ponosni na njega te su muzičku dvoranu u Senti nazvali po njemu 2019.- „Dvorana Aleksandar S. Vujić“. Terzić je rekao još da je Vujić bio stanovnik sveta jer su ga i u zemlji, Evropi, Aziji i Americi poštovali, nagrađivali i izvodili i izvode njegova muzička dela. Njegov opus je veliki, 150 muzičkih ostvarenja. A Vujićevo delo je dostojanstveno. Sve tri umetnice koje su nastupale imaju dodira sa Sentom i izvele su dve kompozicije Vujićeve. A veliki broj publike je došao iz Sente, Sombora i Novog Sada, među njima i supruga počivšeg Vujića Ana Vujić i Marija Adamov muzikolog i kuzički kritičar.
Te večeri knjigohranilište gde se koncert odvijao je dvostruko uživalo : u izvođenju klasične muzike koju su izvodile poznate umetnice i punom prostoru ljubitelja klasične muzike koji je ispunio salu te su se zvuci i melodije toplije i akustičnije prelivali salom.
Koncert je otvorila Megumi Tešima Kalman (Japanka koja sada živi u Senti a predaje na Akadeiji umetnosti u Novom Sadu) izvodeći kanconu za violinu Johana Sebastana Baha. Tešimijeva je virtuozno prenosila duh kancone te su mnogi slušaoci zaneseno doživljavali i Zamak, park oko njega i prohladno veče kao suton prohujalih vremena.
Usledila je premijera kompozicije „Menuet“ Aleksandra S.Vujića za violinu i violončelo i Novokneževčani su imali priliku da dožive svetsku premijeru izvođenja kopozicije pokojnog profesora Vujića. Menuet uvek dočarava laganost i odmerenost sa smenom ritma kako je i ovog puta bilo.
Hilda Švan koju Novokneževčani poznaju je izvrsno svirala na klaviru dajući poseban akcenat celoj kompoziciji i pokazala svu žestinu svog temperamenta. Megumi Tešima je zameseno svirala sa Švanovom sva tri stava Ludviga Van Betovena „Kreutzer“ sonatu za klavir i violinu u A-duru op. 47.
Festival je dočekao punoletstvo. Kad je počinjao , a počeo je glamurozno sa po tri koncerta nedeljno dva letnja meseca vrsnih umetnika iz zemlje, inostranstva i umetnika iz Srbije koji su postigli veliki uspeh u inostranstvu, u jednom trenutku se činilo da će posle napuštanja finansiranja Velibora Pavlovića i osnivača teško opstati pre 14 godina. Eto. Danas je dočekao punoletstvo u punom sjaju.
DKP