13.09.2024
Uncategorized

Kanjiža –Turistička riznica Kanjiže , Razgovor sa predsednikom opštine Robertom Fejstamerom II deo

Podela turizma i njegova strategija

nastavak

Na teritoriji opštine Kanjža može se naći paralelno više usluga koje se svrstaju u razne grane turizma. Raspolažu banjskim, kongresnim, nautičkim, lovno-ribolovnim, eko i etno, sportskim, kao i seoskim turizmom.

-Decenijama važan plan lokalne samoup je bio rave povezivanje Banje Kanjiža  sa Tisom kroz centar grada. Zbog stvaranje koherencije usluga i ponuda, zbog naglašavanja turističke celine. Važan segment ovog plana je uspešno realizovan zahvaljujući potpunom obnovom trga u centru grada koja sada – uz šetalište prema Narodnom parku – spaja banjski kompleks sa štrandom na Tisi. Na ovoj ruti svi posetioci mogu ugodnom šetnjom obići i Ribarski trg, najstariju tačku našeg grada gde je nekada stajalo zemljano utvrđenje.

Kanjiža raspolaže jednom od najlepših plaža u Potisju. Na obali reke Tise raznovrsnu ponudu obezbeđuju uređen štrand, igralište i bazeni sa wellness elementima, sportski tereni za odbojku i picigen, izletište i kamp “Tiski cvet”. U toku letnjih meseci kanjiški štrand je mesto odvijanja brojnih manifestacija sportsko-rekreativnog, gastronomskog i kulturnog karaktera.

Siguran sam da bi izgradnja wellness centra bio projekat koji bi skrenuo bar polovinu od 200 hiljada turista koji sada pored Kanjiže prolaze, odlazeći u wellness centre u južnoj Mađarskoj. Takođe, zahvaljujući boljoj ponudi bi i sportisti iz Mađarske i oni kojima je potrebna rehabilitacija u još većem broju dolazili u Kanjižu, jer je zdravstveni centar mnogo kvalitetniji i jači nego u Mađarskoj. Za realizaciju ovih planova nam idu u korist činjenice da imamo odličnu vezu sa tri države, formirano tržište i zadovoljavajuću infrastrukturu, banju staru više od 100 godina, auto-put i granični prelaz u blizini, i što smo kao opština potpuno otvoreni da pružimo punu logistiku- naglašava predsednik Fejstamer.

– Da, moderni način poslovnog razmišljanja iziskuje planiranje, kako bi se sagledale sve potrebe, s jedne strane i svi raspoloživi resursi i mogućnosti, s druge strane. Opština Kanjiža raspolaže strateškim planom razvoja turizma, ali isti ističe ove godine – kao i Strategija razvoja opštine Kanjiža. Nažalost, ova godina nikako nije pogodovala za izradu nastavka ovih ključnih dokumenata – resursi opštine su bili mnogo potrebniji u svakodnevnom očuvanju zdravlja i bezbednosti građana, uz realizaciju nekoliko investicija- priča predsednik.  

Opština Kanjiža trenutno raspolaže detaljno izrađenim marketing planom na polju turizma. –  Realizacija zacrtanih marketinških ciljeva je naš zajednički zadatak, a na putu ostvarenja zadataka svi akteri treba da ulože snagu, napor i odlučnost. Brend pod imenom „Hello Kanjiža“ podrazumeva institucionalnu potporu i podršku akterima naše široke turističke lepeze na polju marketinga raznim alatima i načinima reklamiranja. A kao krajnji cilj verujem da će ovaj brend da osigura razvoj konkurentne destinacije, isplativog turističkog proizvoda, a samim tim i rast standarda stanovništva. U konceptu „Hello Kanjiža“ primat je dat turističkom proizvodu, kao nosećem instrumentu marketinga, kao i njegovoj promociji i šire posmatrano izgradnji brenda i stvaranju pozicije u svesti potrošača koji Kanjižu „vide“ kao željenu destinaciju- kaže predsednik Robert Fejstamer.

U središtu razvoja treba da bude profitabilni turistički proizvod istakao je predsednik opštine  čiji je integrali deo maksimalno očuvana životna sredina, kao i stalno poboljšanje kvaliteta. Po njegovom  išljenju to je izuzetno značajno  da bi privuklo turiste sa različitih tržišta. Na taj način  bi se uticslo na ukupni ekonomski razvitak i bolji  standard  lokalnog stanovništa. – Moramo da uvažavamo specifične interese svakog pojedinog naseljenog mesta i lokaliteta uže destinacije, sa posebnim osvrtom na heterogenost raspoloživih turističkih resursa i atrakcija u opštini – naglašava predsednik Fejstamer.

nastaviće se…

Fotografije i tekst redakcija

Projekat „Turistička riznica Kanjiže“ je sufinansiran iz budžeta opštine Kanjiža. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.